پیگیری علت مرگ دسته‌جمعی پرندگان در میانکاله

به گزارش رکنا، مدیرکل محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران و مدیرکل دامپزشکی مازندران به تشریح اقدامات انجام شده درباره مرگ پرندگان مهاجر پرداختند و اظهارنظر قطعی را منوط به بررسی کارشناسی عنوان کردند.

روز گذشته لاشه تعدادی از پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله مشاهده شد و جمع‌آوری با همکاری ماموران محیط زیست و دامپزشکی امروز بحث جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان در دستور کار قرار گرفت.

لاشه‌های پرندگان تلف شده دفن بهداشتی شده است

مدیرکل محیط زیست مازندران در این زمینه از ممنوعیت شکار پرندگان در شرق مازندران خبر داد و در ارتباط با تلفات پرندگان و اقدامات انجام شده در سطح استان اعلام کرد: تعدادی از پرندگان در مناطق شرق استان تلف شده است.

حسینعلی‌ابراهیمی با اعلام اینکه لاشه‌های پرندگان تلف شده جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده است، گفت: علت تلفات و نوع بیماری باید توسط دامپزشکی استان مازندران اعلام شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه شکار پرندگان در محوطه میانکاله ممنوع است، گفت: در خارج از منطقه به دلیل شرایط بیماری پرندگان و ناشناخته بودن علت تلفات ممنوع است و باید منتظر اظهارنظر دامپزشکی در این ارتباط باشیم.

وی مدت زمان جواز صادر شده برای شکار پرندگان را ۴۵ روزه اعلام کرد و گفت: در مناطق ییلاقی و کوهستانی هم به صورت محدود مجوز شکار صادر شده است.

بیشتر پرندگان تلف شده چنگر هستند

در همین ارتباط آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران درباره جزئیات بیشتر تلفات پرندگان، گفت: نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد شکار پرندگان اعلام کنیم.

وی با اعلام اینکه بیشتر پرندگان تلف شده چنگر هست، افزود: بیشتر تلفات اعلام شده در سواحل گلوگاه است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران علت تلف شدن پرندگان را پس از بررسی‌ها دقیق از سوی دامپزشکی اعلام کرده است، گفت: اطلاع‌رسانی در این ارتباط بر عهده دامپزشکی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مقدار تلفات پرندگان سابقه داشته است، بیان کرد: ۱۵ سال پیش مرگ این تعداد پرنده گزارش شده بود اما در حال حاضر در این ارتباط حضور ذهن ندارم.

غیرعادی بودن تلفات

رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران هم در ارتباط با اقدامات انجام شده، گفت: نمونه‌برداری در دو نقطه از شهرستان گلوگاه و بهشهر انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به غیرعادی بودن تلفات بنده بعید می‌دانم که آنفولانزا باشد، تلفات آنفولانزا در خارج از سالن به صورت جمعی اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: از نمونه‌برداری انجام شده و نتیجه عصر اطلاع‌رسانی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟