جابجایی 6 زن باردار در مناطق سیل‌زده با بالگرد در هرمزگان

به گزارش رکنا، حسین فرشیدی صبح امروز در بندرعباس، آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی در حوزه شرق هرمزگان برای مردم مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

وی افزود: از همان دقایق اولیه پس از وقوع سیل، مجموعه اقدامات ویژه امدادی و درمانی در این مناطق آغاز و اکیپ‌های مختلف بیمارستانی و اورژانسی شهرهای جاسک و بشاگرد در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که رصد و سرکشی مداوم از وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق سیل‌زده در شرق هرمزگان با گذشت حدود دو هفته از سیل همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نیاز به تامین سرویس بهداشتی و حمام سیار در کمپ‌های اسکان موقت مردم در جاسک وجود دارد و ضروری است تا در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

فرشیدی با اشاره به جا به جایی ۶ زن باردار با بالگرد اورژانس جهت مراقبت بیشتر، اضافه کرد: ۳۷ خانه بهداشت از ۴۰ خانه بهداشت فعال در جاسک هم اکنون به حالت عادی بازگشته‌اند و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و پیگیری ادامه درمان بیماران مبتلا به ( سل و HIV مثبت در منطقه از طریق خانه‌های بهداشت در جریان است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۸ مورد بیماری اسهالی در مناطق سیل‌زده دیده شده که مربوط به روزهای اول سیل و قبل از توزیع آب سالم آشامیدنی سالم و بهداشتی در میان مردم بوده است که شناسایی و درمان در مورد این موارد نیز انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که ۴۶۰ دز واکسن هپاتیت A به جهت پیشگیری از طغیان این بیماری در مناطق سیل‌زده توزیع شده است، افزود: ۷۵ پشه بند نیز برای پیشگیری از بیماری مالاریا بخصوص در میان خانواده‌های دارای نوزاد و کودک توزیع شد.

فرشیدی گفت: محیط‌های کشت و نمونه گیری جهت تشخیص بیماریهای التور ( وبا )، سرخک، دیفتری و سیاه سرفه نیز در اختیار شبکه بهداشت و درمان جاسک و بشاگرد قرار گرفته است تا به طور مداوم وضعیت این قبیل بیماری‌ها را در مناطق سیل‌زده رصد کنند.

وی همچنین از توزیع سرم ضد عقرب و مار و توزیع آنتی توکسین بوتولیسم به جهت مصرف غذاهای کنسروی و توزیع سرم و واکسن ضد هاری در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: توزیع ۶۰۰ دز واکسن آنفلوآنزا جهت تزریق به زنان باردار پرخطر نیز با دقت صورت گرفته است و همچنین توزیع واکسن های روتین به میزان کافی جهت جبران واکسنهای آسیب دیده و غیر قابل مصرف در میان مراکز بهداشت انجام شده تا فرآیندهای عادی واکسیناسیون نوزادان و کودکان پیگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟