کشف 18 دستگاه بیت کوین در یک رستوران بین راهی / در زنجان توقیف شد

به گزارش رکنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینینگ) به همراه ۲۱ دستگاه منبع تغذیه از سوی عوامل مبارزه با قاچاق ارز پلیس آگاهی این استان، کشف و ضبط شد.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز چهارشنبه افزود: این تعداد دستگاه از یک رستوران بین راهی به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده، تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی این استان شد تا فرد خاطی مورد اعمال قانون قرار گیرد.

وی اظهار داشت: این دستگاه های کشف و ضبط شده فاقد مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت است که پلیس آگاهی استان در صورت مشاهده آنها را ضبط کرده و علاوه بر پلمب محل، نسبت به معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

رحمتی با تاکید براینکه این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه برقی استان و کشور نیز آسیب وارد می کند، اظهار داشت: برای خرید دستگاه ماینینگ که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟