دستگیری کلاهبردار فروش حیوان خانگی در اراک

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با درج آگهی فروش حیوان خانگی در فضای مجازی اقدام به فریب دادن شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد، در عملیات کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

احسان آنقی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مالباخته چندی پیش از طریق یک آگهی فروش، یک حیوان خانگی را در شبکه‌های مجازی با قیمت زیر قیمت بازار اقدام به خرید کرده که پس از واریز پول به حساب فروشنده، پس از گذشت چندین روز حیوان خریداری شده را تحویل نمی‌گیرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد‌: با اعلام شکایت این فرد و در روند تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا این فرد شناسایی و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان احضار شد.

آنقی تصریح کرد: در بازجویی‌های پلیس از متهم مشخص شد وی از 8 نفر دیگر به این شیوه کلاهبرداری کرده است که این فرد پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست در هنگام خریدهای اینترنتی به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی فروشندگان، از فروشگاه هایی خرید کنند که پس واریز وجه، پس از اخذ کالا از طریق پست و یا طرق دیگر صورت می‌پذیرد و نیز تلفن ثابت از شخص فروشنده خواسته و با آن تلفن با ایشان صحبت کنند تا از واقعی بودن شماره ثابت اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: پلیس ‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟