دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در یکی از روستاهای قزوین

به گزارش رکنا، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: پیرو گزارش های رسیده مبنی بر حضور تعدادی حفار غیر مجاز با هدف دستیابی به دفینه‌های ارزشمند تاریخی- فرهنگی در کوه‌های شرقی روستای میزوج از توابع بخش مرکزی قزوین تیمی متشکل از فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و پرسنل این مرکز با همراهی ۲ تن از نیروهای کلانتری ۱۵ جانبازان به محل اعزام و در یک عملیات مشترک و غافلگیرانه موفق به دستگیری ۶ نفر از حفاران غیر مجاز شدند.

این مسوول اظهار داشت: در این عملیات ادوات حفاری به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سه قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد و پرونده افراد خاطی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: شهروندان و هم استانی های می توانند جهت اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

استان قزوین دارای ۲۲۵ بنای تاریخی است.

آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی نیز به بیش از ۱۴۰۰ اثر می رسد که از جمله آنها بناها و محوطه های تاریخی و باستانی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟