رهاسازی یک حواصیل در تالاب لنگرود پس از تیمار

به گزارش رکنا ، سید امین نجات، رئیس اداره خفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک قطعه حواصیل سفید بزرگ که از سوی شهروند علاقه مند به طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرودشده بود پس از یک هفته تیمار و درمان و اطمینان از بهبودی و سلامت آن، در زیستگاه اصلی و تالابی رها سازی شد.

او با اشاره به اینکه حواصیل سفید بزرگ (اگرت بزرگ) با نام علمی، (Ardea alba)، گونه‌ای حواصیل بزرگ جثه است که در گستره جغرافیایی گسترده‌ای زندگی می‌کند، افزود: این پرنده در بیشتر مناطق گرمسیری و دارای آب و هوای گرم و معتدل در جهان، در جنوب اروپا، و آمریکای شمالی یافت می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، با بیان اینکه حواصیل‌های سفید بزرگ با داشتن بدنی با طول ۹۴ تا ۱۰۴ سانتی‌متر از جمله بزرگترین حواصیل‌هابه‌شمار می‌روند، گفت: طول بال‌های بازشده آن‌ها در هنگام پرواز به ۱.۵–۱.۳ متر می‌رسدو وزن آن‌ها نیز به صورت میانگین ۱ کیلوگرم است.

سید امین نجات افزود: تغذیه حواصیل بزرگ اغلب از ماهی ها، قورباغه ها، پستانداران کوچکی، چون موش، خزندگان و دیگر جانوران کوچک است و زیستگاه این پرنده در تالاب ها، کنارآب‌ها و سواحل بوده و در میان نیزار‌ها و یا روی درختان تولید مثل می‌کند.

او، با قدردانی از شهروندان درباره تحویل پرنده‌های مصدوم به این اداره، از عموم مردم خواست تا در حفاظت و نگهداری از پرندگان بومی استان با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش یک وظیفه ملی است، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را به اداره محیط زیست و یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟