پشت پرده مرگ 2 گنابادی به دلیل آنفلوآنزا

به گزارش رکنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد شایعه فوت دو تن در برخی کانالها و فضای مجازی این شهرستان را به دلیل ابتلای به بیماری آنفلوآنزا تکذیب کرد.

دکتر جواد باذلی روز دوشنبه  افزود: مطالب مطرح شده در برخی کانالهای تلگرامی مبنی بر فوت دو زن به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در گناباد صحت ندارد و هم اکنون مشکلی از نظر بیماری آنفلوآنزا در شهرستانهای گناباد و بجستان وجود ندارد و دانشگاه علوم پزشکی گناباد و مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به متقاضیان هستند.

وی ادامه داد: بعد از انجام نمونه برداری از دو متوفای اخیر و ارسال آن به آزمایشگاه و بررسی دقیق مشخص شد که علت فوت آنها ابتلای به آنفلوآنزا نبوده است و بر اثر بیماری دیگری فوت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از مردم و به خصوص افراد در معرض خطر و آسیب خواست که در فصل سرما و همزمان با موج دوم آنفلوآنزا با رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی نظیر شست و شوی مکرر دستها، خودداری از تماس نزدیک با افراد بیمار، واکسیناسیون و زدن ماسک به سهم خود در پیشگیری از این بیماری سهیم باشند.

انتشار مطالبی مبنی بر فوت دو تن به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در برخی کانالهای تلگرامی و فضای مجازی موجب نگرانی هایی در بین مردم شد.

آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) شایع ترین بیماری ویروسی فصل سرماست که دستگاه‌ تنفسی ‌را درگیـر می‌کند و شدیدا مسری است و ‌مدت‌ زمان‌ شروع‌ علائم‌ این بیماری از وارد شدن‌ ویروس‌ به‌ بدن‌ به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

انواع آنفلوآنزا بر اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم مثلاً استفاده از لیوان آلوده گسترش می یابد همچنین ویروس های آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه منتشر می شوند.

مهمترین علائم آنفولانزا افزایش تب یا سرفه، وجود خون در خلط، گوش درد، تنگی نفس یا درد قفسه سینه، ترشحات غلیظ از بینی، سینوس ها یا گوش ها، درد سینوس و درد یا سفتی گردن است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟