لغو و تاخیر پروازهای ورودی به فرودگاه ارومیه

به گزارش رکنا، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مشکلی در فرودگاه ارومیه وجود ندارد، گفت: به دلیل وجود مشکل دید افقی در فرودگاه مهرآباد، پروازهای ورودی به فرودگاه ارومیه باطل یا با تاخیر روبرو شده است.

محمدعلی نائل قراملکی روز یکشنبه افزود: کاهش دید افقی منجر شده تا پرواز ورودی و خروجی ایران‌ ایر از مقصد تهران به ارومیه و برعکس و همچنین پرواز خروجی آتا از فرودگاه ارومیه باطل شود.

وی ادامه داد: پرواز ورودی شرکت آسمان به فرودگاه ارومیه نیز که قرار بود ساعت هفت صبح امروز به سمت ارومیه پرواز کند، تاخیر دارد و به تبع آن پرواز خروجی این هواپیما از فرودگاه ارومیه با تاخیر روبرو است.

وی تاکید کرد: به تبع تاخیر در پروازهای ورودی به فرودگاه ارومیه، پروازهای خروجی نیز با تاخیر همراه خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت:در حال حاضر دید افقی در باند فرود یک‌هزار و ۲۰۰ متر است و دیدافقی در این فرودگاه روبه کاهش است.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای خدماتی در فرودگاه ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج مرحله عملیات برف‌روبی در فرودگاه ارومیه انجام شده و این فرودگاه به طور کامل عملیاتی است و مشکلی در باند فرودگاه وجود ندارد.

«قراملکی»، بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و تداوم آن، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پرواز پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

وی ادامه داد: شماره تماس‌های ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۲۷۷۷۷۶۶ - ۰۴۴ پاسخگوی مسافران است و آنها می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه و یا تاخیرهای احتمالی اطلاع یابند.

وی اظهار داشت: امروز در مجموع پنج پرواز ورودی و پنج پرواز خروجی از فرودگاه ارومیه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه بدون مشکل انجام شده است، تاکید کرد: از زمان اعلام پیش‌بینی بارش برف تمام تدابیر لازم اندیشیده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پروازهای فرودگاه ارومیه روز دوشنبه هفته گذشته نیز به علت بارش برف و کاهش دید افقی لغو یا با تاخیر انجام شده‌بود.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟