علت اصلی خودکشی جوانان در دنیا چیست؟

به گزارش رکنا،  بر اساس پژوهش جدید، زورگویی و کتک‌کاری از عوامل اصلی خودکشی جوانان در جهان است و پژوهشگران نسبت به وخیم بودن آمارهای خودکشی جوانان هشدار جدی دادند.

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در گزارشی نوشت دانشمندان انگلیس، چین و آمریکا در مطالعه‌ای بین‌المللی داده‌های 220 هزار بزرگسال 12 تا 15 ساله را از 83 کشور دنیا بررسی کردند.

با انجام این مطالعه مشخص شد که زورگویی و خشونت، علت اصلی خودکشی بیش از هر یک نفر از هر 8 جوان خودکشی‌کرده در سراسر دنیا است.

هر سال در سراسر جهان حدود 800 هزار نفر به خاطر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و خودکشی دومین علت اصلی مرگ جوانان 10 تا 24 ساله است؛ خودکشی 220 هزار کودک به علت حقارت از خشونت نیز از این نمونه مرگ‌هایی است که هر سال رخ می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه "وولورهمپتون" و دانشگاه علوم پزشکی "گوانجوی" چین مسئولیت این مطالعه را به عهده داشتند و گفته‌اند لازم بود سیاست‌ها و اقدامات برای کاهش خشونت و قلدری تقویت شوند تا بتوان خودکشی در میان جوانان را مهار کرد.

در این پژوهش که در نشریه "لَنست"، طب بالینی الکترونیکی (EClinicalMedicine)، منتشر شده آمده است که ارتباط خشونت و کتک‌کاری با رفتارهایی مانند برنامه‌ریزی برای خودکشی و اقدام به این کار، بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است.

بیشترین ارتباط میان کتک‌کاری و افکار متمایل به خودکشی در جنوب شرقی آسیا دیده شده است همچنین بیشترین رابطه‌ کتک‌کاری با برنامه‌‌ریزی برای خودکشی و اقدام به آن نیز در کشورهای غرب اقیانوس آرام دیده شده است.

از میان این 83 کشور مورد تحقیق قرار گرفته شده، بیشترین خطر وقوع خودکشی در ملت‌های آفریقایی وجود دارد؛ در مجموع بیش از یک سوم بزرگسالان در معرض خشونت و زورگویی قرار گرفته‌اند.

"جیمز تنگ" یکی از نویسندگان این مقاله در ارتباط با میزان خودکشی در کشورهای آفریقایی گفت: «در منطقه آفریقا ممکن است فقر، ناآرامی‌ سیاسی و بیماری‌های مسری عامل افزایش احتمال خودکشی در میان بزرگسالان باشد؛ نرخ خشونت و زورگویی نیز ممکن است به خاطر وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی بزرگسالان، پایین بودن کیفیت محیط‌ خانه، مدرسه و اجتماع، خشونت سیاسی، جنگ و جرم و جنایت باشد؛ مطالعه ما نشان داد بزرگسالان سراسر دنیا خیلی بیشتر از آنچه یافته‌های مطالعه‌های قبلی نشان داده به خودکشی فکر می‌کنند، برای آن برنامه‌یزی می‌کنند و مخصوصاً دست به خودکشی می‌زنند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟