تشکیل پرونده قضائی برای حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در محور بردسیر

به گزارش رکنا، حسین رمضانی زاده رئیس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: پس از اعلان خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا سفید رنگ با ۳۶ سرنشین که از مشهد مقدس به سمت هرمزگان در حال حرکت بود، بلافاصله رسیدگی به موضع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت.

رمضانی زاده با اشاره به اینکه بازپرس ویژه‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب بردسیر کار رسیدگی به موضوع را آغاز نموده است. اعلام کرد:دستورات قضائی لازم جهت مشخص شدن علل و عوامل این حادثه تلخ صادر گردیده است.

او بیان کرد:تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد علت وقوع حادثه طبق نظریه پلیس راه شمال کرمان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.

این مقام قضائی گفت:این اتوبوس ساعت ۰۳:۳۴ دقیقه بامداد ۲۵ دی ماه در مسیر کوهستانی و کیلومتر ۴۵ محور باغین به بردسیر که اغلب در فصل زمستان شاهد نزول رحمت الهی و بارش برف در این محور مواصلاتی هستیم، واژگون شده است.

او هشدار داد:با توجه به اینکه محل وقوع حادثه یکی از نقاط حادثه خیز بوده، لذابایستی اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسیر با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان نسبت به اصلاح مسیر یاد شده به قید فوریت اقدام نمایند.

او افزود:در این حادثه متاسفانه ۷ نفر از شهروندان شامل ۵ مرد و ۲ خانم جان خود را از دست دادند و ۲۹ مصدوم جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان‌های کرمان منتقل گردیده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟