به گزارش رکنا، دکتر علیرضا جمالی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و بازرسی از کشتارگاه‌های دام و طیور و همچنین تمامی فرآیندهای تولید، حمل و نقل و توزیع فرآورده‌های خام دامی استان البرز طی ۹ ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: ۹۱ هزار و ۱۸۸ رأس دام در کشتارگاه‌های استان مورد نظارت بهداشتی قرار گرفت و در جریان این بازرسی‌ها ۴۱ هزار و ۵۰۲ کیلوگرم لاشه به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف حذف شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در عملیات نظارت بهداشتی در حوزه تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان البرز طی ۹ ماهه نخست امسال ۳۶ هزار و ۵۵۶ مورد بازدید انجام شد و ۶۷۹ مورد غیر بهداشتی در سطوح مختلف مورد تذکر قرار گرفت.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه در جریان بازرسی‌های انجام شده در بازه زمانی یاد شده ۲۰۹ هزار و ۵۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط شد، گفت: در جریان این بازرسی‌ها از ۹۹۱ مورد نمونه برداری به عمل آمده و برای ۲۰۱ مورد پرونده تشکیل و برای رسیدگی بیشتر به این تخلفات پرونده‌های مربوطه به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

جمالی بیان کرد: در حوزه تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان البرز از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۳۷ هزار و ۱۵۵ کیلوگرم از این فرآورده‌ها معدوم شد.

وی در خصوص عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی از کشتارگاه‌های طیور استان البرز در ۹ ماهه نخست سال جاری نیز توضیح داد: کشتار ۱۴ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۶۲ قطعه طیور مورد بازرسی قرار گرفت و ۳۸ هزار و ۳۶۷ قطعه لاشه غیر بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز در پایان عنوان کرد که در بازه زمانی یاد شده و طی بازدید از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی استان البرز ۷۴ واحد به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی لازم پلمب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟