آتش سوزی استرالیا چند صد میلیون تن دی اکسید کربن وارد جو کرد

دانشمندان اعلام کردند میزان انتشار گاز‌های سمی در دو آتش سوزی استرالیا و جنگل‌های آمازون، تقریبا به یک اندازه است.

بر این اساس، بر اساس ارزیابی دانشمندان، هم اکنون گاز دی اکسید کربنی که ناشی از آتش سوزی‌های ویرانگر در استرالیا در جو منتشر شده است، تقریباً به اندازه دی اکسید کربنی است که سالِ گذشته، بر اثر بروز آتش سوزی در جنگل‌های بارانیِ آمازون، تولید و انتشار یافته است.

از ماه سپتامبر سال گذشته تا ششم ژانویه سال جاری میلادی، آتش سوزی‌های استرالیا منجر به انتشار ۳۷۰ میلیون تن گاز دی اکسید کربن در فضا شده است. برای مقایسه، آتش سوزی در جنگل‌های آمازون واقع در برزیل، که باعث نگرانی‌های بین المللی شد، در فاصله بین اول ژانویه تا پانزدهم نوامبر سال گذشته میلادی، ۳۹۲ میلیون تن گاز‌های گلخانه‌ای ساطع کرده است که به عنوان عاملی مهم در گرم شدن کره زمین محسوب می‌شود.

«جو فونتین»، استاد علوم محیط زیست در دانشگاه «مردوک در پرت»، گفت: «مردم عواقب ناشی از انتشار گاز کربن را به طور کامل درک نمی‌کنند. تخمین اعلام شده در مورد میزان انتشار کربن ناشی از آتش سوزی در استرالیا، هم عجیب است و هم افسرده کننده».

بروز آتش سوزی در استرالیا تاکنون باعث کشته شدن ۲۷ نفر و ویرانی ده‌ها هزار خانه شده است و هزاران نفر از مردم این کشور، مجبور به تخلیه مناطق فاجعه بار، عمدتا در مناطق جنوب شرقی این کشور شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟