دستگیری ۲ شکارچی متخلف در تکاب

به گزارش رکنا، محمدرضا صادقیان روز سه‌شنبه  افزود: این شکارچی‌ها در حالی که صبح امروز در ارتفاعات روستای «قجور» این شهرستان با استفاده از تورهای دامی، ۶ بال پرنده زینتی « سهره طلایی » را به صورت زنده صید کرده بودند، با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه این شکارچی‌های متخلف در هنگام صید و زنده‌گیری پرندگان دستگیر شدند اظهار داشت: پرنده‌های زینتی صید شده توسط این شکارچی‌ها، پس از کشف در همان محل رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی ادامه‌ داد: از این شکارچی‌های متخلف چند رشته تور دامی کشف و ضبط شد و پس‌از دستگیری، پرونده آنان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب بیان کرد: ماموران این اداره در آماده‌باش کامل بوده و با هرگونه تخلف و تعرض به عرصه‌های طبیعی و شکار و صید غیرمجاز برخورد قانونی خواهند کرد.

«صادقیان»، گفت: با توجه به سرمای هوا و کمبود غذا در طبیعت، پرندگان و سایر وحوش به جوار روستاها و شهر ها پناه می‌آورند، از این رو از دوست‌داران محیط زیست و اهالی منطقه تقاضا داریم از آسیب رساندن به آنها، شکار غیرمجاز و زنده‌گیری پرندگان خودداری کنند.

وی افزود: امسال تاکنون ۳۰ قطعه انواع پرنده شکاری و زینتی توسط محیط‌بانان تکاب در ارتفاعات و زیستگاه‌های طبیعی تکاب رهاسازی شده‌اند.

تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟