دستگیری شکارچی پرنده وحشی در اردبیل

به گزارش رکنا ، بهنام برزگر، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز یک نفر متخلف شکار غیرمجاز پرندگان وحشی را دستگیر نمودند.

او افزود: این فرد متخلف که با استفاده از سلاح شکاری، اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه اردک از نوع خوتکا در اراضی شکار ممنوع نوار مرزی بیله سوار نموده بود، توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار افزود: ادوات جرم نامبرده که شامل یک قبضه سلاح شکاری دولول رویهم، تعداد ۲ عدد فشنگ پر و همچنین لاشه یک قطعه پرنده خوتکا بود ضبط گردیده و پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

خوتکا اردک کوچکی است که پروازش کم ارتفاع و با بال زدن‌های تند، سریع و کم دامنه توام است و شهرستان بیله سوار بدلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، در فصل زمستان پذیرای این گونه و سایر انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده مهاجر و بومی می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟