کشف محموله های افیونی در مرزهای شرقی خراسان

به گزارش رکنا، ماموران مرزبانی هنگ مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی ۱۰۴ کیلوگرم مواد مخدر شامل هرویین فشرده و تریاک کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی روز دوشنبه در تایباد گفت: این مواد طی۷۲ ساعت گذشته از نقاط ورود اشرار و قاچاقچیان به داخل کشور کشف شده است.

سردار ماشاء الله جان نثار افزود: این میزان مواد مخدر طی چهار عملیات جداگانه از قاچاقچیان در نقاط صفر مرزی ایران و افغانستان و در ورودی به کشور از سمت مرز دوغارون کشف شد.

وی ادامه داد: در این ارتباط دو خودرو نیز توقیف و سه قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند که با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به حضور پررنگ مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در نقاط صفر مرزی ایران و افغانستان، ورود مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی به داخل کشور نسبت به پارسال کاهش یافته است.

جان نثار افزود: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزبانان این هنگ در طول مرز ایران و افغانستان کشف شده که ۹۰ درصد آن مواد مخدر صنعتی است.

پارسال دو هزار و ۷۰۰ کیلو گرم انواع مواد افیونی در طول مرزهای شرقی استان خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

خراسان‌ رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟