معدوم سازی 4 تن  کیلو گوشت فاسد در گلستان

به گزارش رکنا، رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: چهار تن و ۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

نادر گوگلانی روز شنبه اظهار داشت: عمده این فرآورده‌ها شامل انواع گوشت قرمز، مرغ و آلایش خوراکی دام و طیور فاسد و لاشه‌های کشتار غیرمجاز بوده که با اجرای گشت‌های هفتگی و طرح‌های نظارتی دامپزشکی و همکاری نیروی انتظامی و هنگ مرزبانی، در ایست بازرسی‌ها شناسایی شده‌است.

وی ادامه داد: بیشترین فرآورده خام دامی مربوط به لاشه گوشت قرمز است که به صورت غیرمجاز کشتار می‌شده و با حضور ماموران و حکم دادستانی کار معدوم‌سازی همه آنها در کوره لاشه‌سوزی کشتارگاه دام شهرداری گنبدکاووس انجام شده‌است.

رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس افزود: گوشت از کشتارگاه با نظارت تیم‌های دامپزشکی به تمام مراکز عرضه فرآورده‌های دامی مانند قصابی‌ها، جگرفروشی‌ها و رستوران‌های پروانه‌دار سطح شهر عرضه می‌شود و در طول سال نیز طرح‌های مختلف نظارتی همراه با بازدیدهای مشترک توسط تیم‌های دامپزشکی در حال اجراست.

گوگلانی گفت: ۶۸ قصابی در سطح شهر پروانه فعالیت دارند که تمام لاشه‌های عرضه‌ شده در آنها باید شناسنامه‌دار باشند به این معنی که تاریخ کشتار و مدت زمان مصرف بر روی لاشه حک شود در غیر این صورت با واحدهای متخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی بر روی دام‌های سبک و سنگین و واکسیناسیون دام علیه بیماری لمپی اسکین را از مهمترین برنامه‌های اجرایی دامپزشکی تا پایان سال با هدف مقابله با بیماری‌های دامی در شهرستان عنوان کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و دامداران این شهرستان حدود ۸۰ هزار دام سنگین و حدود ۳۵۰ هزار رأس دام سبک را پرورش می‌دهند؛ این شهرستان صاحب یکی از بزرگترین میدان‌های فروش دام زنده در کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟