مسافران گرفتار در برف در مهاباد اسکان داده شدند

به گزارش رکنا، مسوول امداد و نجات هلال احمر مهاباد گفت: ۲ باب مسجد با ظرفیت ۶۰۰ نفر در این شهرستان برای اسکان اضطراری زمستانی مسافران مهیا شده‌است.

ناصر پهلوانی روز شنبه اظهار داشت: این مسجد شامل مسجد «سعید پاک‌نهاد» در محله شهرک و مسجد «دارالاحسان» در محله محمودکان این شهر است که مسافران گرفتار در برف به این ۲ مسجد برای اسکان هدایت می‌شوند.

وی اضافه کرد: اقلام اساسی از جمله پتو و چادر، وسایل گرمایشی، تغذیه و آب مورد نیاز برای تجهیز این ۲ مسجد در انبار مرکزی هلال احمر مهاباد ذخیره شده و در صورت نیاز توسط امدادگران این جمعیت به محل مورد نیاز فرستاده‌ می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون این جمعیت دارای یک پایگاه امدادی شبانه‌روزی در روستای «کله‌گاوی» در محور مهاباد - سردشت است و یک تیم امدادی به صورت آماده در اداره مستقر می شود.

وی افزود: طرح امداد و نجات زمستانی با توجه به شروع فصل زمستان و لزوم ایجاد ایمنی در راستای کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، مقابله با سرمازدگی، کولاک و یخبندان اجرا می‌شود.

مسوول امداد و نجات هلال احمر مهاباد اظهار داشت: امدادگران این جمعیت با استقرار در این پایگاه‌، خدمات امداد و کمک‌های اولیه، جستجو و نجات، رهاسازی مصدوم، اسکان اضطراری و تغذیه به آسیب دیدگان و درراه‌ماندگان ارایه می‌کنند.

پهلوانی گفت: مسافران و درراه‌ماندگان محورهای مواصلاتی این شهرستان هنگام بروز حوادث می‌توانند با شماره تلفن گویای ۱۱۲ از امدادگران این جمعیت درخواست کمک کنند و با توجه به محل حادثه، کارکنان نزدیک‌تر پایگاه برای امدادرسانی به محل اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از ۷۵۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۶۰۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و بیش از ۱۵۰ امدادگر و نجات‌گر در دوره‌های تخصصی و تکمیلی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟