13 هکتار از مراتع ملی یزد در آتش سوخت

به گزارش رکنا ، سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در ۹ ماهه‌ نخست امسال، ۱۲ فقره آتش سوزی در استان یزد به وقوع پیوست که طی آن بیش از ۱۳ هکتار از عرصه‌های ملّی و مراتع در آتش سوخت.

او افزود: بیشتریت آتش سوزی در این مدت در عرصه‌های ملّی و مراتع شهرستان‌های تفت و بافق ، به ترتیب با پنج فقره آتش سوزی به مساحت بیش از یک هکتار و سه فقره آتش سوزی به مساحت بیش از پنج هکتار به ثبت رسیده است.

سرهنگ مهدی مختومی ادامه داد: همچنین در شهرستان بهاباد یک فقره آتش سوزی، در شهرستان مهریز دو فقره آتش سوزی و در شهرستان خاتم یک فقره آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اضافه کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، در ۹ ماهه‌ی نخست امسال موفق به باز پس گیری بیش از ۱۱۳ هکتار از اراضی ملی استان در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان شدند.

او در ادامه اظهارداشت: همچنین در این مدت، ۱۱ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای هزار و ۹۳۰ واحد دام در استان یزد تشکیل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟