جولان مرگ در جاده‌های 3 استان ایران

به گزارش رکنا، این آمار بخشی از گزارشی است که سازمان پزشکی قانونی کشور روی سایت خود منتشر کرده و بر اساس آن، از کل تلفات حوادث رانندگی در بازه زمانی یادشده ۹ هزار و ۷۱۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۰۸ نفر زن بودند.

تلفات برون‌شهری در هشت‌ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۷ درصدی داشت. در این مدت از کل تلفات تصادفات، بیشتر افراد در جاده‌های برون‌شهری جان باخته‌اند که تعداد آنها ۸ هزار و ۲۰۸ نفر بوده است و پس از آن ۲ هزار و ۹۸۷ نفر در مسیرهای درون‌شهری، هزار و ۳۲ نفر در مسیرهای روستایی، ۷۸ نفر در راه‌های اختصاصی و ۲۲۲ نفر در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند. کمترین آمار تلفات تصادفات در این مدت با هزار و ۲۴۲ نفر در فروردین و بیشترین آن با هزار و ۷۹۷ فوتی در شهریور ثبت شده است.

آمار تلفات به تفکیک استان‌ها

بیشترین آمار تلفات تصادفات در مدت یادشده به ترتیب مربوط به استان‌های فارس با ۹۵۳ مورد، خراسان رضوی با ۹۰۰ مورد و تهران با ۸۸۰ مورد بوده و کمترین آن هم مربوط به استان‌های ایلام با ۱۲۹ مورد، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۷ مورد و چهارمحال و بختیاری با ۱۶۹ مورد تلفات بوده است.

استان‌های بوشهر، یزد و خراسان جنوبی به ترتیب با ارقام ۴۳.۳، ۳۲.۵ و ۳۲.۴ نفر بیشترین افزایش تعداد کشته‌شدگان در حوادث رانندگی در هشت ماه ابتدایی سال ۹۸ را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشتند. استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و گلستان نیز با ارقام ۱۹.۷-، ۱۳.۸- و ۱۱.۵- بیشترین کاهش متوفیان حوادث رانندگی در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

آمار مصدومان

سازمان پزشکی قانونی در گزارش تازه خود آماری نیز از مصدومان حوادث رانندگی در مدت مذکور ارائه کرده است که طبق آن ۲۵۶ هزار و ۹۹۹ نفر در این بازه زمانی در حوادث رانندگی مصدوم شدند. درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲۵۸ هزار و ۸۳۷ نفر بود و به این ترتیب امسال شاهد کاهش هفت‌دهم درصدی در تعداد مصدومان سوانح رانندگی بوده‌ایم.

همچنین ۱۸۲ هزار و ۹۲۱ نفر از مصدومان در سوانح رانندگی ۸ ماه گذشته مرد و ۷۴ هزار و ۷۸ نفر زن بودند.

استان‌های سمنان با ۱۵.۵ درصد، خراسان جنوبی با ۱۰.۸ درصد و مرکزی با ۹.۷ درصد بیشترین افزایش تعداد مصدومان و استان‌های ایلام با ۱۵.۱- درصد، کهگیلویه و بویر احمد با ۱۲.۹- درصد، و بوشهر با ۱۲.۲- درصد بیشترین کاهش مصدومان سوانح مذکور در بازه زمانی یادشده را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

آبان مرگبار

طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، تنها در آبان سال جاری ۱۵۰۰ نفر (هزار و ۱۴۲ مرد و ۳۵۸ زن) در تصادفات رانندگی جان باختند که این آمار در مقایسه با آبان سال قبل ۳.۷ درصد افزایش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟