قاتل خاموش جان 3 البرزی را گرفت

به گزارش رکنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت:طی ماه گذشته 116 نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت و گاز گرفتگی شدند و سه نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در آذر ماه 98 تعداد تماس های تلفنی پاسخ داده شده توسط پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس 115 البرز در قالب ارائه مشاوره به بیماران و اعزام آمبولانس 41 هزار و 432 تماس بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان البرز ادامه داد: طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته، تعداد 13 هزار و 324 ماموریت نیز توسط تکنسین های اورژانس انجام شد که از این تعداد یک هزار و 401 مورد امدادرسانی به حوادث ترافیکی و 11 هزار و 923 ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیرترافیکی بود.

وی مطرح کرد: در ماه گذشته 11 هزار و 456 نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شدند. تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس 115 البرز بالغ بر پنج هزار و 376 نفر بوده است و پنج هزار و 837 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی بهره مند شدند. در ماه گذشته اورژانس هوایی البرز، 10 مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی استان انتقال داد.

بابایی بیان کرد: در ماه گذشته 116 نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت و گاز گرفتگی شده و از خدمات اورژانس البرز بهره مند شدند که از این تعداد 78 نفر ضمن دریافت خدمات درمانی، توسط آمبولانس های اعزامی اورژانس به مراکز درمانی منتقل و 35 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند. سه نفر نیز بر اثر مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟