کشف 330 هزار متر پارچه خارجی قاچاق در البرز

به گزارش رکنا، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رصد و کنترل محموله های ترانزیتی و گمرکی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان البرز حین ماموریت در محدوده فرودگاه پیام به یک دستگاه خودروی تریلر مظنون شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، متوجه فک پلمب گمرک مبدا شدند و در بازرسی از خودرو، 538 طاقه (330 هزار متر) انواع پارچه خارجی قاچاق را که به طرز ماهرانه ای داخل کابین جاسازی شده بود، کشف کردند.

محمدیان با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان، ارزش اموال قاچاق کشف شده، 13 میلیارد ریال برآورد شده است و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: سه هزار و 49 میلیارد و 557 میلیون و 836 هزار ریال انواع کالای قاچاق در 9 ماهه نخست سال جاری کشف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این کشفیات شامل دارو، مواد خوراکی، مواد دخانی، فرآورده های نفتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع پوشاک و لوازم صوتی و تصویری هستند. طی این مدت 889 قاچاقچی کالا دستگیر، 219 دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان توقیف، 217 فقره پرونده بالای 100 میلیون ریال، 100 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال و 70 فقره پرونده بالای پنج میلیارد ریال تشکیل شد.

محمدیان مطرح کرد: طی این مدت 45 میلیون و 655 هزار و 187 عدد انواع کالای قاچاق در البرز کشف شد که 26 میلیون و 882 هزار دارو، یک میلیون و 623 هزار نخ سیگار، یک میلیون و 767 هزار عدد انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، سه میلیون و 192 هزار کیلوگرم مواد خوراکی و مقادیر زیادی پوشاک، لوازم یدکی خودرو، گوشی تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری است.

وی اظهار کرد: پدیده شوم قاچاق کالا یکی از عوامل ضربه به اقتصاد کشور و تولید ملی است و پلیس البرز ضمن کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با قاطعیت با افرادی که با وارد کردن کالای قاچاق قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را داشته باشند برخورد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟