رسیدگی به پرونده های چرای دام غیرمجاز در یزد

به گزارش رکنا ، سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در ۹ ماهه‌ی نخست امسال، ۱۱ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای هزار و ۹۳۰ واحد دام در استان یزد تشکیل شده است.

او افزود: در این مدت سه پرونده در تفت، سه پرونده در ابرکوه، دو پرونده در بهاباد، یک پرونده در خاتم، یک پرونده در مهریز و یک پرونده در شهرستان یزد در زمینه چرای غیرمجاز دام برای صاحبان دام‌هایی که کنترل و نظارتی بر دام‌های خود ندارند، تشکیل شده است.

سرهنگ مختومی ادامه داد: صدور پروانه چرا و یا اجرای طرح مرتعداری در مراتع، صرفاً برای آن عده از مرتعداران مجاز است که تعداد واحد دام مجاز آن‌ها پس از اتمام مهلت چرا در مرتع، در مراتع اقامت نداشته و یا تعلیف نکنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اضافه کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، در آذرماه امسال بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متجاوزین، قلع و قمع و رفع تصرف کردند.

سرهنگ مختومی در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟