برخورد جدی با واحدهای  آلاینده صنعتی در عسلویه

به گزارش رکنا ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: انتشار بوی نامطبوع در شهر عسلویه یکی از مهمترین آلودگی‌های محیط زیست در شهرستان عسلویه و گاه کنگان به شمار می‌رود که در برخی موارد شدت آلودگی موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

فرهاد قلی نژاد افزود: بوی نامطبوع یکی از مصادیق آلودگی هواست و بر اساس قوانین و مقررات، هیچ واحد صنعتی مجاز به انتشار بوی نامطبوع نیست و باید واحد‌های صنعتی برای کنترل بو دقت و نظارت داشته باشند.

او، ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در ماه‌های اخیر با بازدید‌های میدانی و بررسی‌های کارشناسی، منابع انتشار بوی نامطبوع را در شهرستان عسلویه شناسایی کرده و ضمن تعیین مهلت برای کنترل و رفع بوی نامطبوع، پیگیری قضایی علیه یکی از عاملان انتشار بو را آغاز کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، بیان کرد: در صورتی که واحد‌های صنعتی مستقر در منطقه برای کنترل بو در مهلت مقرر اقدام نکنند با پیگیری قضایی، بر اساس قوانین فعالیت واحد‌های آلاینده متوقف خواهد شد.

انتشار بوی نامطبوع طبق قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ یکی از آلاینده‌های هواست و انتشار بو تاثیرات نامطلوبی را بر سلامت شهروندان و محیط زیست دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟