نجات جان 44 خودروی گرفتار در برف / در اشنویه رخ داد

به گزارش رکنا، رییس هلال احمر اشنویه گفت: سرنشینان ۴۴ دستگاه خودرو گرفتار در جاده‌های برفی این شهرستان که قادر به ادامه راه نبودند، شب گذشته رهایی یافتند.

فخرالدین مام‌علی روز شنبه افزود: این مسافران شب گذشته در مسیر اشنویه - ارومیه و نیز در راه روستایی «لولکان» در همین مسیر به علت بارش برف و کولاک در راه مانده بودند.

وی با اشاره به بهرمندی ۱۳۲ نفر از سرنشینان این خودروها در کولاک شب گذشته، ادامه داد: از این تعداد خودرو ۱۱ دستگاه در مسیر لولکان و ۳۳ دستگاه نیز در مسیر اشنویه به ارومیه گرفتار برف و کولاک شده بودند که با تلاش ۱۱ نفر از نیروهای هلال‌احمر و دیگر نیروهای امدادی اداره راهداری رهاسازی شد.

«مام‌علی» افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان باید پیش از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

سامانه بارشی که از روز گذشته وارد منطقه آذربایجان‌غربی شد، براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد تا بعدازظهر فردا، شنبه فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید با بارش‌ برف در مناطق مرتفع و کوهستانی ادامه خواهد داد.

اشنویه در یک منطقه کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟