دستگیری 3 شکارچی خلافکار در دامغان

به گزارش رکنا، علی آذرپور افزود: سه شکارچی کبک وحشی در حال انجام شکار غیرمجاز در منطقه ممنوعه، توسط نیروهای گشت حفاظت محیط زیست دامغان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این سه شکارچی در راستای طرح کنترل و پایش مناطق شهرستان و در ۲ عملیات در هفته گذشته توسط محیط بانان به دام افتادند.

آذرپور اظهار داشت: در این ۲ عملیات، سه قبضه سلاح شکاری دولول، هشت تیر فشنگ ساچمه زنی و لاشه هفت قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

وی افزود: جریمه نقدی این شکارچیان باتوجه به خسارت های وارده به محیط زیست و شکار غیرمجاز، به ازای شکار هر قطعه کبک وحشی مبلغ سه میلیون ریال است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان تصریح کرد: پرونده این افراد متخلف جهت بررسی بیشتر به مراجع قضایی شهرستان ارسال و در حال رسیدگی است.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ میش، کل و بز است.

مردم می‌توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟