دستگیری 9 سارق و 10 مالخر در کرمان / انهدام 2 باند سرقت خودرو

به گزارش رکنا، سردار عبدالرضا ناظری با حضور سارقان باندهای سرقت خودرو در کرمان افزود: ۹ سارق و ۱۰ مالخر پس از شناسایی باندهای سرقت خودرو در کرمان شناسایی و دستگیر شدند و بیش از ۷۰ دستگاه خودرو مسروقه طبق اعترافات این افراد توقیف شده است.

وی با بیان اینکه نخستین باند سرقت خودرو مبادرت به سرقت زانتیا می‌کرده، تصریح کرد: هشت دستگاه زانتیا از این باند کشف و ضبط شده که بزودی تحویل مالباختگان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه باند دوم نیز خودروهای وانت مزدا، پراید و سواری را سرقت می‌کرده و طبق اعترافات آنها بخش زیادی از این خودروها کشف شده است.

وی ادامه داد: سارقان وانت‌های مسروقه را برای سرقت پسته یا محموله‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌دادند و یا به سایر افراد برای انجام سرقت واگذار می‌کردند.

سردار ناظری تاکید کرد: باند سوم نیز پژو ۲۰۶، پراید و انواع دیگر خودرو سواری را سرقت می‌کردند که برخی از این افراد سابقه‌دار هستند و یکی از باندهایی که دستگیر شده‌اند قبلا از طریق سرقت مسلحانه تویوتاهای لوکس را مورد سرقت قرار می‌داده‌اند.

وی اظهار کرد: بیشتر افراد این سه باند سرقت خودرو در کرمان به انواع مواد مخدر و شیشه و مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: برخی از این خودروها در استان‌های همجوار بخصوص استان‌های شرقی کشف شده‌اند و در برخی موارد سارقان اشیا و لوازم داخل خودرو را مورد سرقت قرار می‌دادند و خودرو را در محلی رها می‌کردند.

وی تاکید کرد: افراد مراقب خودرو خود باشند و آنها را به سیستم‌های بازدارنده مانند دزدگیر و آژیر مجهز کنند تا اقدامات سارقان ابتر بماند.

سردار ناظری ادامه داد: مردم خودروهای خود را در امکانی که نگهبان دارد یا در پارکینگ‌ها پارک کنند.

وی با بیان اینکه سرقت خودروها در استان کرمان طی ۲ تا سه ماه گذشته انجام شده است، بیان کرد: برخی از این افراد سابقه‌دار و با قید وثیقه در بیرون از زندان به سر می‌برده‌اند که مجدد مرتکب سرقت شده‌اند و تشدید مجازات شامل این افراد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟