دستگیری صیادان غیرمجاز در چالاشت گلستان

به گزارش رکنا،  سرهنگ غلامرضا شفائی زاده اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان جهت مقابله با صیادان غیرمجاز و حفاظت از دام های خاویاری توانستند پنج صیاد غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: طی این عملیات که در منطقه چالاشت انجام گرفت یک دستگاه بدنه و موتور قایق و میزان ۱۴ کیلوگرم ماهی استخوانی از نوع کپور و سفید کشف و به پایگاه آشوراده انتقال یافت.

شفائی زاده تصریح کرد: همچنین در عملیاتی دیگر در همین منطقه، سه صیاد غیرمجاز به همراه یک دستگاه قایق موتوری پس از تعقیب و گریز، توسط ماموران یگان حفاظت شیلات شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به فعالیت های این یگان در فصل صید ماهیان در استان خاطرنشان کرد: هر ساله همزمان با فصل صید، فعالیت های نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزی دوچندان می شود که به عنوان نمونه می توان به کشفیات دو هفته اخیر این یگان اعم از ۸۴۰ رشته دام فلسدار، ۵۰ رشته دام غضروفی، ۲۵ شاخه لنگر، ۲۱ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی، ۱۰ قطعه ماهی رها شده غضروفی، هشت دستگاه قایق و شناسایی و دستگیری ۱۴ صیاد غیرمجاز اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان در پایان یادآور شد. متهمین این عملیات ها به همراه آلات و ادوات کشف شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن معرفی شدند.

گفتنی است عمده عملیات های یگان حفاظت برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟