به گزارش رکنا،اوتام سوبدی، رئیس پلیس کاتماندو، پایتخت نپال گفت که ۱۲۲ زن و مرد چینی روز دوشنبه به‌دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر دست داشتن این افراد در فعالیت‌های مشکوک با یورش نیروهای پلیس بازداشت شدند.

سوبدی گفت که اتباع چینی بازداشت شده مظنون به انجام جرایم سایبری و هک کردن دستگاه‌های خودپرداز بانک هستند. وی افزود: «آن‌ها در پاسگاه‌های پلیس نگهداری می‌شوند و گذرنامه‌ها و لپ‌تاپ‌های آن‌ها نیز ضبط شده است.»

این مقام اداره پلیس تصریح کرد: «این نخستین بار است که شمار زیادی از افراد خارجی به ظن فعالیت‌های مشکوک جنایی بازداشت شده‌اند.»

مقام‌های سفارت چین هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند اما هابیندرا بوگاتی یکی دیگر از مقام‌های ارشد پلیس نپال به رویترز گفت که سفارت چین از این اقدام اطلاع داشته و از بازداشت مظنونان حمایت کرده است.

بنابر گزارش رویترز، مردم چین به‌طور مرتب در کشورهای آسیایی به ظن دست داشتن در فعالیت‌های مختلف غیرقانونی بازداشت می‌شود که اغلب مربوط به کلاهبرداری در چین می‌شود.

هفته گذشته مقام‌های فیلیپینی ۳۴۲ کارگر چینی را به‌خاطر قماربازی غیرقانونی بازداشت کردند.

در سفر ماه اکتبر شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین به نپال این دو کشور توافقنامه‌ای را درباره همکاری‌های دوجانبه در امور کیفری امضا کردند.

چین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خود را در نپال در بخش جاده‌ها، نیروگاه‌ها و بیمارستان‌ها افزایش داده است.

بیش از ۱۳۴ هزار توریست چینی بین ماه ژانویه گذشته تا اکتبر امسال از نپال دیدن کرده‌اند که طبق آمار اداره گردشگری نپال ۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 528412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟