کشف ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش رکنا، سردار مجید شجاع صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه مبارزه بی امان جان بر کفان نیروی انتظامی در خراسان جنوبی با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر طی یک هفته گذشته در ۲۱ عملیات سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین این عملیات کشف دو تن و ۱۸۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، شیشه و کراک طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه این عملیات در حوزه کویری شهرستان طبس انجام شد، گفت: با رصد اطلاعاتی مشخص شد قاچاقچیان قصد تحویل مواد مخدر را که از یکی استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی در حال حمل است را در حوالی جاده طبس و خور بیابانک دارند که با اقدام به موقع نیروهای پلیس این محموله کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: مابقی مواد مخدر در ۲۰ عملیات جداگانه در طی هفته گذشته کشف و ضبط شده است.

به گفته وی در عملیات‌های هفته گذشته ۵۵ قاچاقچی دستگیر و ۲۷ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

سردار شجاع تصریح کرد: مواد مخدر کشف شده از استان‌های جنوبی وارد استان شده و هیچ محموله‌ای از مرزهای خراسان جنوبی وارد نشده است.

کشف ۳۶ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری

وی از کشف بیش از ۳۶ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

به گفته وی طی این مدت هزار دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شده است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات ماده مخدر شیشه در استان بیان داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ کیلوگرم کشفیات شیشه داشتیم که این میزان در سال جاری یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: کشفیات حشیش و هروئین در سال جاری به ترتیب ۸ و ۹ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری همچنین ۵۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده است.

سردار شجاع گفت: همکاری و حمایت مردم استان همچون گذشته از خادمین خودشان در مجموعه نیروی انتظامی کمک شایان توجه‌ای به ما خواهد کرد بسیاری از کشفیات بر مبنی ارائه اطلاعات اولیه ای بوده که مردم به ما داده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟