دستگیری 3 محتکر سودجو در مشهد

به گزارش رکنا، شمارش برای ثبت در پرونده، زمان زیادی از مأموران می گیرد. رقم بالای 6000 است و ثبت دقیق آن نیازمند دقت. همه کالاهای اساسی که برای تشکیل یک زندگی لازم است در این انبارها وجود دارد، یخچال فریزر، اجاق گاز، لباس شویی ، تلویزیون و ... کالاهایی که شهروندان زیادی به خصوص زوج های جوان داشتن آن ها را آرزو دارند، موضوعی که محتکران کالا با اشراف کامل بر آن اقدامات شرورانه خود را کوک می کنند، هر چند که این بار تیرشان به سنگ خورد و در دام قانون گرفتار شدند.

چندین گزارش موازی از سوی نهاد های مختلف به دایره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خراسان رضوی رسیده بود که نشان می داد عده ای سودجو اقدام به احتکار لوازم خانگی در مشهد کرده اند.

پیگیری این گزارش ها که منجر به صدور دستور تخصصی از سوی سردار تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی شد، نشان داد که محموله ها در حاشیه شهر درون انبارهای بزرگی مخفی شده و سودجویان با هدف کمبود وسایل در بازار به دنبال کسب سودهای کثیف از این معامله شوم هستند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند و پس از چندین روز کار اطلاعاتی به پشت درهای 2 انبار در حاشیه شهر مشهد رسیدند که با وجود محموله های زیاد لوازم خانگی در این انبارها، هیچ خبری از انتقال این کالاها به سطح بازار نبود.مقام قضایی نخستین فردی بود که پس از پلیس از وجود این انبارها مطلع شد و با توجه به اهمیت ماجرا، مجوز قانونی برای ورود کارآگاهان پلیس آگاهی و کارشناسان اداره صمت، صادر شد.

در برابر یخچال های احتکار

عملیات ضربتی پلیس آغاز شد و پس از بازگشایی درهای همیشه بسته این انبارها، مأموران به یک باره خود را در برابر کالاهای اساسی دیدند که خاک زیاد نشسته بر روی بسته های آن ها گواهی بر احتکار طولانی مدت این کالاها بود.

در ابتدا کارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی و کارشناسان اداره صمت مشهد، اقدام به شمارش کالاهای احتکار شده کردند که در نتیجه مشخص شد ، 6902دستگاه انواع لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، لباس شویی ، تلویزیون و ... در این انبارها احتکار شده است.

به گفته سردار تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، در این عملیات 2 متهم دستگیر شدند. براساس اظهارنظر کارشناسان ارزش ریالی محموله های کشف شده 344 میلیارد و 470 میلیون ریال برآورده شده است.

بازگشایی یک پرونده مشابه

هم زمان با تشکیل این پرونده و شناسایی متهمان، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان تربت حیدریه در پرونده ای مشابه به تعقیب متهمانی پرداختند که از عاملان احتکار 1000کیلو برنج بودند.این پرونده نیز با هماهنگی مقام قضایی و دستور سردار تقوی آغاز شد و کارآگاهان با ردزنی متهمان موفق به شناسایی این انبار در یکی از مناطق شهرستان تربت حیدریه شدند.ورود مأموران به این انبار صحت موضوع را تایید کرد. انبوهی از کیسه های برنج به وزن 24هزار کیلو بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی در این انبار دپو شده بود.

کارشناسان اداره صمت این شهرستان نرخ این احتکار را 4میلیارد ریال ارزیابی کردند. در این باره متهمی سی ودو ساله دستگیر و برای رسیدگی به اتهامش به مقام قضایی معرفی شد.

سرنوشت کالاهای کشف شده از این انبارها پس از رسیدگی قضایی به پرونده ها از سوی مقام قضایی مشخص خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟