خطر آتش سوزی در کمین بازار تاریخی کرمان

به گزارش رکنا،  رضا میرزایی با اشاره به تاریخی و قدیمی بودن بازار بزرگ شهر کرمان اظهار داشت: این اثر تاریخی در معرض خطر حریق است که باید برای جلوگیری از این اتفاق و حفظ این مجموعه تاریخی اقداماتی انجام شود .

وی بر لزوم تجهیز مجموعه بازار به سیستم اعلام و اطفای حریق تاکید کرد و گفت: با توجه به مسقف بودن بازار در صورت وقوع آتش‌سوزی، امکان ورود خودرو به قسمت‌هایی از این مجموعه امکانپذیر نیست .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه مجموعه بازار نیازمند یک ایستگاه کوچک اما مجهز به تجهیزات لازم آتش‌نشانی است، افزود: باید مسئولان امر فضایی را به استقرار چند موتور سیکلت و وسایل آتش‌نشانی در مجموعه بازار اختصاص دهند.

میرزایی با اشاره به اینکه مجموعه بازار یک اثر میراثی است و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است، افزود: در صورتی که اعتباری از سوی میراث فرهنگی و استانداری تامین شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد، ایستگاه آتش‌نشانی در محدوده‌ مجموعه بازار راه‌اندازی خواهد شد .

وی با بیان اینکه تهیه نقشه ممیزی ایمنی بازار کرمان نیز در دست انجام است، خاطرنشان کرد: به‌زودی بازدید ایمنی از کلیه واحدهای صنفی موجود در مجموعه بازار انجام و مسایل و مشکلات موجود در هر مغازه به صاحبان آنها جهت رفع هرچه سریعتر اعلام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟