آزادی 2 زندانی دامغانی

به گزارش رکنا، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت : بدهی ۲ زندانی جرایم غیر عمد این شهرستان از محل وقف نیات اجتماعی پرداخت و از زندان آزاد شدند.

علی اصغر مقیمیان پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ۲ زندانی که به دلیل عدم پرداخت نفقه و دیه محکوم‌ به حبس شده بودند، با کمک ۱۰۰ میلیون ریالی از محل موقوفات نیات اجتماعی دامغان از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد : بازگشت این افراد به بطن جامعه، بهره مندی آن‌ها از زندگی عادی و تامین مایحتاج خانواده از آثار این کار است.

مقیمیان اظهار داشت: امروز شرایط جامعه به گونه ای است که نیاز است تا وقف در مسیری هدایت شود که مردم بیشترین بهره‌برداری از آن را داشته باشند.

وی اضافه کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرداخت جهیزیه، پرداخت دیه جرایم غیرعمد، گسترش علم و مباحث اخلاقی در جامعه از نیازهای روز جامعه است که باید موقوفه های جدید به آن ها توجه شود.

مقیمیان به یک وقف جدید در دامغان اشاره کرد و افزود: به همت یک واقف نیک اندیش در دامغان، یک واحد تجاری به ارزش هشت میلیارد ریال به موقوفه های دامغان اضافه شد.

وی تصریح کرد: این واحد تجاری در بازارچه سرپوشیده دامغان واقع شده که ۴۸ سهم از ۶۰ سهم آن به نیت افطاری ۲۱ ماه مبارک رمضان وقف شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۶ نفر اموال خود را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اوقاف به ثبت رساندند.

شهرستان دامغان با وجود یک هزار واقف خیراندیش، یکی از شهرهای پیشتاز در عرصه وقف است.

بیش از یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۳٨ امامزاده در دامغان وجود دارد .

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار داشته و حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟