طغیان روخانه محلی محور دلگان- زهکلوت را بست

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان  از زاهدان ، گفت: در پی طغیان رودخانه های محلی محور دلگان- ذهکلوت در جنوب این استان تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

او افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی محور مسدود شده ادامه دارد.

شهنوازی گفت: تیم‌های امدادی عملیاتی در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند.

او تصریح کرد: بهتر است رانندگان با احتیاط کامل در این مسیر‌ها تردد کنند و در صورت امکان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در حالی همچنان بارش باران در بسیاری از مناطق استان ادامه دارد که تا صبح امروز از ۵۰ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش بارندگی دریافت شده است.

محسن حیدری افزود: تا این لحظه بیشترین بارندگی‌ها با میزان ۲۱ میلی متر از بندر چابهار گزارش شده است.

او ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های «سنیپ» خاش ۲۰.۵ ملی متر، «گراغه» زاهدان ۱۶ میلی متر، «چانعلی» زاهدان و «تمندان» خاش ۱۵ میلی متر، «اله آباد پبی» زاهدان و «کوشه» خاش ۱۲ میلی متر، شهر زاهدان ۱۰.۴ میلی متر «کوه خواجه و قعله رستم» در شمال استان ۱۰ میلی متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارندگی‌های شمال و مرکز استان قابل توجه بوده است، افزود: بارش‌ها تا کنون ۱۰ شهرستان در نیمه شمالی، نواحی غربی و ساحلی استان را در برگرفته است.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان انتظار بارش باران و رعد و برق در نیمه شمالی استان، مناطق غربی و قسمت غرب سواحل استان وجود دارد و پیش بینی می‌شود سامانه بارشی تا فردا در استان باقی بماند.

او با بیان اینکه احتمال وقوع بارش‌های پراکننده همزمان با خروج سامانه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات، کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما به ویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود که با توجه به این سرما و رطوبت موجود در سطح زمین انتظار وقوع پدیده مه گرفتگی در نقاط سردسیر استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری با بیان اینکه آسمان سواحل نیمه ابری تا ابری است، گفت: تا جمعه دریای عمان به نسبت مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟