نجات 12 نفر از آتش سوزی پارکینگ  در  شهرک غرب

آتش سوزی ماشین

به گزارش رکنا ، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در پی بروز آتش سوزی خودرو‌های سواری در پارکینگ یک ساختمان مسکونی و اطلاع رسانی آن به سامانه ۱۲۵ ساعت ۵:۲۱ بامداد امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیرو‌های عملیات ۲۵ و ۵۸ را به همراه همراه تشک نجات، خودروی تنفسی و نردبان به محل حادثه اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه تک واحدی بود. در طبقه پارکینگ این ساختمان به دلیل نامشخص آتش به دو دستگاه خودروی سواری هیوندا و چانگهان سرایت کرده بود و شعله‌های آتش در حال سرایت به سایر خودرو‌های پارک شده بود.

وی با اشاره به اینکه دود زیادی طبقات را فرا گرفته بود و تعدادی از ساکنان این ساختمان در شرایط نا ایمن قرار داشتند خاطرنشان کرد: گروهی ازنیرو‌های عملیات برای خاموش کردن آتش و گروهی دیگر برای نجات ساکنان این ساختمان وارد عملیات شدند.

ملکی افزود: آتش نشانان تعدادی از افراد را که در خانه‌های خود در حال استراحت بودند را از طریق راه پله‌ها به فضای پشت بام انتقال دادند و دو نفر از طریق راه پله‌ها به بیرون هدایت شدند.

سخنگوی آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان با مهار شعله‌های آتش و اطمینان از خاموش شدن آتش سوزی خودرو‌های سواری و نجات ۴ زن، ۴ مرد و ۴ کودک ساعت ۶:۳۰ بامداد امروز به ماموریت خود پایان دادند.

گفتنی است: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها یک مرد ۶۰ ساله بر اثر مصدمیت جزیی از ناحیه سر به امدادگران اورژانس سپرده شد.

کارشناسان سازمان آتش نشانی همواره به شهروندان ساکن در ساختمان‌های مسکونی توصیه می‌کنند برای جلوگیری از انتشار و سرایت دود به طبقات، از درب‌های مورد تائید سازمان آتش نشانی که به عنوان "دودبند" شناخته می‌شود استفاده کنند، زیرا از بروز حوادث ناشی از انتشار دود جلوگیری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟