شناسایی 3 خودروی حامل دام قاچاق در نهبندان

به گزارش رکنا ، رئیس دامپزشکی نهبندان از توقیف سه دستگاه خودروی حامل ۵۱ راس گوسفند فاقد هویت و مجوز بهداشتی _ قرنطینه‌ای دامپزشکی در نهبندان خبرداد.

راه انجام گفت: هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است.

او با اشاره به اینکه با توجه به خطر بالقوه دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف دامی بالاخص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با هر گونه حمل و نقل غیر مجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

راه انجام با بیان اینکه هر گونه حمل‌ونقل دام فاقد مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع بوده اظهارکرد: در صورت مشاهده موارد تخلف با هماهنگی و مکاتبات صورت گرفته با نیروی انتظامی شهرستان نسبت به توقیف خودرو و دام‌های مذکور اقدام خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر و قابل انتقال از دام به انسان سه دستگاه خودروی حامل ۵۱ رأس گوسفند بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص و همچنین فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از استان سیستان و بلوچستان بارگیری و به مقصد شهرستان تربت جام حرکت می‌کردند توسط مامورین ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان متوقف شدند.

راه انجام گفت: تمام تلاش‌هایی که شبکه دامپزشکی شهرستان در راستای پیشگیری از قاچاق دام و فرآورده‌های خام دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه انجام می‌دهد، با همکاری و همراهی دلسوزانه نیروی انتظامی همراه بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

او از دامداران و دلالان دام خواست برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به أخذ مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟