شناسایی کیک‌های آلوده در یکی از کشورهای همسایه

به گزارش رکنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کیک‌هایی در برخی استان‌ها دیده شده که مربوط به کارخانه یا پخش کننده آن نبوده است، زیرا امکان ندارد قرص و کپسول در حرارت بالا یا فرآیند پخت کیک سالم باقی بماند.

او ادامه داد: موضوع کیک‌ها در حال بررسی است و فعلا هیچ اثری از قرص‌های خاص مانند قرص برنج در درون این کیک‌ها مشاهده نشده است؛ امروز در رأس ساعت ۱۴ قرار است جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک منشأ این نوع کیک‌های مشکوک شناسایی و اطلاعات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حریرچی بیان کرد: این نوع کیک‌های مشکوک از زنجیره‌های رسمی و هیچ کارخانه‌ای مشاهده نشده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کیک‌ها در یکی از کشور‌های همسایه دیده شده است.

افزایش مالیات در خرده‌فروشی یکی از راه‌های مقابله با مصرف دخانیات است

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: هزینه‌های ناشی از استعمال دخانیات به طور مستقیم ۳۰ هزار میلیارد تومان و به طور غیرمستقیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و افزایش مالیات در خرده‌فروشی یکی از راه‌های مقابله با مصرف دخانیات است و ما باید میزان دسترسی نوجوانان و جوانان را به انواع محصولات دخانی کم کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟