دستگیری شکارچی بز وحشی در قزوین

به گزارش رکنا، اکبر کشت‌پرور، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین روز جمعه  گفت: ماموران یگان حفاظت هنگام گشت‌زنی در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع بخش رودبار الموت غربی به یک شکارچی در حال شکار بز وحشی برخورد کردند.

وی افزود: با مداخله ماموران یگان حفاظت حاضر در منطقه، شکارچی متخلف دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک راس بز وحشی نیز کشف و ضبط گردید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مناطق رودبار الموت شرقی و غربی برخوردار از کل و بز وحشی بوده که همه ساله قربانی شکارچیان غیرمجاز می‌شوند، نظارت و اجرای گشت‌های مستمر همواره از سوی اداره حفاظت محیط زیست در این مناطق به طور جدی انجام صورت می‌پذیرد.

کشت‌پرور، یکی از پیامدهای اصلی در شکار کل و بز وحشی را کمبود زنجیره غذایی برای حیوانات درنده و وحشی دانست و تصریح کرد: شکار بی رویه و غیرمجاز از سوی شکارچیان متاسفانه تعادل زیست محیطی را برهم زده و باعث می‌شود تا حیواناتی مانند پلنگ برای تامین موادغذایی دچار مشکل شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: حفاظت از حیات وحش نیازمند به همکاری و مشارکت همگانی دارد و اقداماتی از این دست که به شکار و نابودی حیوانات منجر می‌شود، باید نحو مقتضی فرهنگ‌سازی شود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟