دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در غرب تهران

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فردی که با استفاده از ترفند فیشینگ و به بهانه فروش نرم‌افزار ردیاب حساب افراد را خالی می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ حاجعلی صالحی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: پیرو شکایت یکی از شهروندان در پلیس فتا با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب،که بنابر اظهارات شاکی «دریکی از کانال‌های تلگرامی اقدام به خرید یک نرم‌افزار ردیاب کردم که خریدم ناموفق بوده و درنهایت منجر به تخلیه حسابم شد.»

وی افزود: کارشناسان پلیس با پیگیری و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شدند که وی را در مخفیگاه جلب و دستگیر کردند و متهم در ابتدا منکر به بزه خویش شده که پس از مشاهده مستندات جرم، اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تشریح کرد: پس از ثبت اظهارات متهم و تشکیل پرونده مقدماتی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای منتقل شد..

سرهنگ صالحی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: درصورت مشاهده موارد مشکوک در قسمت ثبت گزارش‌ها مردمی آن را ثبت و اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟