مرگ 6 کرمانشاهی در اثر آنفلوآنزا

به گزارش رکنا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طبق آخرین آمار از اول مهرماه تاکنون، 6 مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در این استان رخ داده است.

ابراهیم شکیبا اظهار داشت: طبق آخرین آمار از اول مهرماه تاکنون، در استان حدود یک‌هزار و 300 بیمار مبتلا به آنفلوآنزا بهبود یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار مبتلایان به این بیماری را در حال حاضر 19 نفر در این استان اعلام کرد و گفت: از زمان شروع بیماری تاکنون، 6 نفر فوتی داشتیم که همه آن‌ها بدون استثنا سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی از کنترل بیماری آنفلوآنزا در استان خبر داد و افزود: خیلی از افراد مبتلا، در منزل استراحت کرده و بهبود یافته‌اند.

شکیبا در خصوص علائم این بیماری، تصریح کرد: آنفلوآنزا نوعی سرماخوردگی شدید است که با علائم شدید تنفسی، کوفتگی بدن، سردرد و تعریق همراه است.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری برای افرادی مانند مادران باردار، کودکان زیر 6 سال، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

وی نگرانی مردم از این بیماری را علت کمبود واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: تا سه هفته پیش در تمامی داروخانه‌ها واکسن موجود بود، اما به علت موج این بیماری و نگرانی مردم، تقاضا برای خرید این واکسن زیاد شد.

این مسؤول بهترین زمان تزریق واکسن را شهریورماه تا نیمه نخست مهرماه اعلام کرد و گفت: داروی آنفلوآنزا موجود است مردم نگران نباشند تمام بیمارستان‌ها دانشگاهی دارو را دارند در داروخانه‌های دولتی با تجویز متخصصان که اجازه تجویز دارند، دارو در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

وی به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند، دستان خود را مرتب بشوئید و در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیرید و...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟