8 قربانی آنفلوآنزا در خراسان شمالی

به گزارش رکنا ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد فوت شدگان مبتلا به ویروس آنفلوآنزا به 8 نفر خبر داد و گفت : موج آنفلوآنزا در این استان رو به کاهش است و از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

سید احمد هاشمی افزود: هر ساله با همه گیری آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال ها خفیف، برخی سال‌ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.

همه بیماران فوت شده بر اثر آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای 60 سال، کودکان زیر 6 سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

وی گفت: از هفته گذشته تاکنون، هیچ مورد فوتی بر اثر این بیماری اثبات نشد و داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان موجود است.

هاشمی افزود: مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو به خصوص دارو‌های خانواده کورتون از جمله دگزامتازون، بتامتازون، تریامسینولون و متیل پردنیزولون جدا خودداری کنند چرا که موجب افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا می‌شود.

استراحت در منزل به ویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فروان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورهای پزشکی، از بهترین راه‌های درمان این بیماری است .

همچنین بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به آنفلوآنزا، مدارس مقطع ابتدایی شهرستان جاجرم امروز تعطیل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟