خسارت میلیاردی به ریگان به دلیل توفان شن

به گزارش رکنا، امین باقری روز دوشنبه  با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار و توفان شن از روز گذشته در ریگان افزود: گرد و غبار شدید همچنان در این شهرستان ادامه دارد و علاوه بر ایجاد اختلال در روند عادی زندگی اهالی این منطقه، موجبات بروز مشکلات تنفسی را نیز برای شهروندان ریگانی فراهم کرده است.

وی بیان داشت: توفان شن و بروز پدیده گرد و غبار از روز گذشته تاکنون در ریگان موجب شن گرفتگی مزارع گندم، جو، نخلستان ها، کانال های انتقال آب و فضای سبز شهری این شهرستان شده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرد و غبار روز گذشته موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۳۲ روستای شهرستان ریگان شد بیان داشت: این محورها با تلاش راهداران بازگشایی و تردد در این روستاها امکان پذیر شد.

باقری بیان داشت: ۳۶ شهروند ریگانی طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مشکلات تنفسی راهی مراکز درمانی و به صورت سرپایی مداو و ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: گرد و غبار شدید همچنین موجب شن گرفتگی دهانه پلها شده که نیروهای راهداری در حال تخلیه شن های روان از این منافذ هستند.

فرماندار ریگان، متوقف شدن مالچ پاشی در شهرستان ریگان را یکی از دلایل شدت گرفتن پدیده گرد و غبار در این شهرستان عنوان و تصریح کرد: مالچ پاشی بعد از گذشت ۱۳ سال در پنج هزار هکتار از کانونهای بحرانی فرسایش بادی این شهرستان آغاز شد که به دلایلی این طرح هم اکنون متوقف شده است.

وی خواستار احیا جنگل های دست کاشت، اجرای طرح مالچ پاشی و نهالکاری در این شهرستان شد.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسای بادی در کشور است و تا مرکز استان کرمان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟