جریمه قاچاقچی بیت‌کوین در اردبیل

به گزارش رکنا، علی رحیمی‌آذر روز یکشنبه  گفت: با گزارش بازرسان و ماموران نیروی انتظامی در مورد کشف و ضبط تعداد ۴۰ دستگاه بیت کوین (دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال) و لوازم جانبی پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

وی افزود: با رسیدگی به این پرونده در شعبات تعزیرات حکومتی و با توجه به محتویات پرونده و اظهارات ضد و نقیض متهم پس از احراز تخلف، متهم این پرونده به ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اظهارداشت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های سیستم قضایی است.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟