جریمه میلیاردی قاچاقچی نفت سفید در سنندج

به گزارش رکنا، سید نجیم حسینی اظهار کرد: فردی که 34 هزار لیتر نفت سفید قاچاق را در سه تانکر نگهداری می‌کرد در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ‌شهرستان سنندج علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و 438 میلیون ریال محکوم شد.

وی به جزئیات کشف این میزان فرآورده نفتی قاچاق پرداخت و افزود: این سه تانکر نفت سفید 21 آبان ماه امسال در حوالی سه راهی مریوان شهرستان سنندج داخل یک گاراژ کشف شد.

وی با اشاره به ارزش ریالی سه هزار و 400 لیتر نفت سفید یاد شده عنوان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ارزش کالا را 2 میلیارد و 219 میلیون ریال برآورد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کردستان، متهم پرونده با توجه به دفاعیت غیرموجه و بلااثر، عجز از معرفی ایادی ماقبل، احراز نگهداری و دپو در مخازن مکشوفه وغیره از حیث نگهداری کالای یارانه‌ای قاچاق بصورت تجاری و خارج از ضوابط تعیینی دولت، علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و 438 میلیون و 496 هزار ریال معادل دو برابر ارزش کالا در حق صندوق دولت محکوم شد.

حسینی عنوان کرد: با سلب اعتراض متهم از حق تجدیدنظر و درخواست اعمال تخفیفات قانونی رأی فوق‌الذکر در تاریخ 11 آذر 98 اجرأ شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟