17 نفر در اصفهان درگیر آنفلوآنزا شدند

به گزارش رکنا ، رئیس بیمارستان شهید رجایی داران گفت: در چند روز اخیر 17 نفر در شهرستان فریدن به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند که با مراقبت و اقدامات صورت گرفته حال تمام بیماران مساعد است و تعدادی نیز مرخص شدند.

مهدی ابن النصیر بیان کرد: در چند روز اخیر 17 نفر در شهرستان فریدن به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند که با مراقبت و اقدامات صورت گرفته حال تمام بیماران مساعد است و تعدادی نیز مرخص شدند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر داران عنوان کرد: برای این که بیماری در بخش‌های دیگر از بیمارستان شیوع پیدا نکند یکی از بخش‌ها را برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا اختصاص دادیم که از سایر بخش‌ها جدا است.

وی ادامه داد: اکنون شدت بیماری در شهرستان فروکش کرده اما طبق گفته کارشناسان حوزه بهداشت این احتمال می‌رود که در هفته‌های آینده یک موج دیگری در راه باشد، انتظار می‌رود خانواده‌ها توصیه‌های پزشکی را برای پیشگیری رعایت کنند.

ابن النصیر به تشریح وضعیت بیماری آنفلوآنزا پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه، سردرد و بدن‌درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با بیان این مطلب که ویروس آنفلوانزا شدیداً مسری است، گفت: پایه اصلی کنترل این بیماری، شست و شوی دست‌ها است که گفته می‌شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست‌های آلوده می‌تواند به فرد دیگری منتقل شود.

وی افزود: آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می‌شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

ابن النصیر تزریق واکسن آنفلوآنزا را یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از ویروس در گروه‌های پرخطر دانست، اظهار داشت: هر سال با توجه به ماهیت تغییرپذیری ویروس، واکسن جدیدی برای آنفلوآنزا تولید و روانه بازار می‌شود، در ایران نیز واکسن در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و گروه‌های پرخطر با مشورت پزشک می‌توانند آن را تزریق کنند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران یادآور شد: مبتلایان به بیماری‌های نقص ایمنی، بیماری‌های ریوی، آسم و تنفسی، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماران متابولیک مانند دیابتی‌ها، بیماران کبدی و کلیوی، مصرف‌کنندگان داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی، بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی، بیمارانی که از مشکلات عصبی رنج می‌برند و کسانی که بین ۶ ماهگی تا ۱۸ سالگی طولانی مدت آسپرین مصرف کرده‌اند و زنان باردار، باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

این پزشک تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا نیمه شهریور تا اردیبهشت ماه است، همچنین کودکان بین ۶ ماه تا ۸ سال که واکسن آنفلوآنزا را برای بار نخست تزریق می‌کنند، باید پس از ۴ هفته دوز دوم واکسن را تزریق کنند تا واکسن اثربخشی لازم را داشته باشد.

ابن النصیر افزود: تزریق واکسن در رنج سنی 6 ماه به بالا انجام می‌شود و باید توجه داشت که تزریق باید زیر نظر پزشک صورت گیرد و از تزریق خود سرانه پرهیز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟