آنفلوآنزا  در قروه جان 2 تن را گرفت

به گزارش رکنا،مسعود معتمدی ظهر امروز یکشنبه  از شناسایی ۱۷ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در شهرستان قروه خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۳۴ نفر با علایم این بیماری مراجعه کرده اند که بعد از نمونه برداری ۱۷ نفر با نشانه های مثبت آنفلوآنزا شناسایی شدند.

وی از مرگ دو نفر از بیماران شناسایی شده خبر داد که یکی از این افراد فوت شده کودکی زیر ۵ سال بوده است.

به گفته معتمدی ویروس آنفلوآنزا فرد بیمار را دچار تب، سردرد، ضعف و درد عمومی بدن، خستگی شدید و ناراحتی قفسه سینه و اسهال می کند به طوری که بیمار برای چند روز توان خارج شدن از منزل را ندارد.

مطابق اظهارات معتمدی از میان مبتلایان امکان دارد تعداد اندکی دچار مشکلات ریوی شوند که در این مرحله فرد دچار درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس، کبودی لب ها و انگشتان، افزایش یا کاهش فشارخون، تپش قلب، تشنج یا کاهش سطح هوشیاری می شود.

وی به گروه های در معرض خطر این بیماری اشاره کرد و افزود: کودکان زیر۵ سال، افراد بالای ۶۰ سال، مادران باردار، بیماران مزمن قلبی یا ریوی و کلیوی، بیماران دیابتی و دیالیزی و بیماران مبتلا به سرطان از جمله گروه هایی هستند که باید بسیار مراقب باشند.

همچنین بیمارانی که داروهای سرکوب کننده ایمنی مصرف می کنند، کسانی که مصرف داروی آسپرین دارند، افراد چاق و بیماران مبتلا به فشارخون بالا، افرادی که دچار بیماری نقص ایمنی مانند «ام اس» هستند و بیماران تنفسی هم از دیگر گروه های پرخطری هستند که رئیس مرکز بهداشت قروه به آن اشاره داشت.

مسعود معتمدی در ادامه تزریق واکسن و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را بهترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری دانست .

بنا به گفته های وی شست و شوی دست ها از مهمترین کارها برای ممانعت از ابتلا و همچنین پیشگیری از بیماری است و با این راهکار ساده می‌توان از ابتلا و همچنین انتقال بیماری جلوگیری کرد، پس حتماً شست و شوی دست ها با آب و صابون را باید جدی گرفت.

معتمدی از مردم خواست که خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک را کنار گذاشته و در صورت مشاهده هرگونه علایم مرتبط به بیماری به پزشک مراجعه نمایند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟