خلیج فارس آلوده شد

به گزارش رکنا ، سیاوش ارجمندزاده در تشریح این عملیات بیان کرد: بنابر گزارش‌های دریافتی مبنی بر آلودگی نفتی در دریا از محل خط لوله انتقال نفت یعنی مربوط به سکوی نفتی ابوذر تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ و در ۸ مایلی غرب جزیره خارگ بلافاصله شناور‌های قیام و ناجی ۹ به محل وقوع آلودگی اعزام شدند.

او افزود: در پایش‌های متعدد شناور‌های اعزام شده، لکه‎ای نفتی به وسعت ۱۵ مایل و با عرض ۱۰۰ متر در منطقه دیده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در مراحل ابتدایی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات و شناور‌های خلیج فارس و قیام ۷ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به کنترل و مقابله با آلودگی نفتی از طریق پاشیدن دیسپرسنت کردند.

ارجمندزاده یادآور شد: شدت آلودگی به گونه‌ای است که مهار آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و شرکت نفت فلات قاره امکان پذیر نبوده و احتمال توسعه دامنه آلودگی ایجاد شده وجود دارد.

او گفت: در راستای انجام اقدامات در سطوح بالاتر هماهنگی و هم پوشانی با شرکت‌ها و نهاد‌های منطقه و همچنین اطلاع رسانی به بخشداری ویژه خارگ و اداره کل مدیریت بحران استانداری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه آب‌های استان بوشهر همواره در معرض آلودگی‌های نفتی قرار دارد شرکت‌های بهره بردار منطقه باید از تجهیزات متناسب با ریزش‌ها و آلودگی‌های احتمالی برخوردار باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟