آزادی 46  زندانی با عفو رهبری در قزوین

به گزارش رکنا، رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: به مناسبت ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و به درخواست کمیسیون عفو این استان و موافقت رهبر معظم انقلاب ۴۶ نفر از محکومین زندان مرکزی قزوین مورد عفو قرار گرفتند.

حجت الاسلام نورالله قدرتی روز یکشنبه در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در زندان مرکزی قزوین برگزار شد، افزود: با موافقت رهبرمعظم انقلاب تعدادی از مددجویان آزاد ، تعدادی تخفیف قابل توجهی خورده و تعدادی هم حبس جزای نقدی شان عفو خورده است و کسانی که تخفیف مجازات دارند هم تعیین تکلیف می شوند.

وی خطاب به زندانیانی که مورد عفو قرار گرفته اند گفت: اگر از زندان به لحاظ برخورداری از عفو آزاد شده و مجدد در اثر ارتکاب جرم به زندان بازگردید دیگر عفو شامل شما نخواهد شد، پس تلاش کنید بر اساس مقررات قانونی حرکت کرده و توکلتان به خدا باشد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: دستگاه قضایی با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی با کسانی که اقدام به جرائم خشن می کنند و امنیت و آسایش عمومی را مختل می کنند، برخورد می کند وقطعا از زندان به عنوان مجازات برای این افراد استفاده خواهد کرد.

وی یادآورشد: نباید هر کسی را به خاطر تخلف کوچک و قابل سازش و مسائل حقوقی قابل حل و فصل به زندان انداخت چرا که این امر موجب مجازات خانواده او نیز می شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین دوهفته پیش اعلام کرد که از ابتدای امسال ۱۰۲ زندانی غیر عمد و مالی با بدهی معادل ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان با کمک خیران، ستاد دیه و بخشش شاکیان آزاد شدند.

به گفته محمدی پارسال هم ۲۶۷ زندانی به همت ستاد دیه آزاد شدند و در حال حاضر ۲۵۶ زندانی جرائم غیر عمد و مالی در زندان استان هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟