دستگیری 8 شکارچی متخلف در مهاباد

به گزارش رکنا،  رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره هشت شکارچی متخلف را در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه دستگیر کردند.

فاروق سخنور روز یکشنبه اظهار داشت: این شکارچیان متخلف بدون داشتن پروانه شکار در تالاب‌های اقماری سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه مشغول شکار پرندگان مهاجر بودند که در ۲ عملیات توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان، لاشه هشت قطعه مرغابی، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و هفت قبضه اسلحه شکاری مجاز و یک دستگاه موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به نظارت مستمر ماموران یگان حفاظت و پایش شبانه‌روزی تالاب‌ها افزود: این افراد با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قضایی به همراه وسایل کشف شده به دادگستری این شهرستان معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به دستگیری ۱۲ شکارچی متخلف با شروع فصل مهاجرت پاییزی پرندگان به تالاب‌های این شهرستان گفت: از این متخلفان نیز ۱۰ قبضه اسلحه شکاری، ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۶ بال کبک زنده، لاشه ۱۳ قطعه پرنده و ۶۵۰ متر تور دام ماهیگیری کشف شده است.

«سخنور»، در خصوص ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های این شهرستان نیز اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۳۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های این شهرستان از جمله تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» شده‌اند.

وی اضافه کرد: این پرندگان شامل غاز خاکستری، انواع مرغابی، فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان‌ سفید و کاکایی هستند.

وی از روستاییان حاشیه تالاب‌های این شهرستان خواست در این مدت که این پرندگان مهاجر میهمان تالاب‌ها هستند، بیشتر مراقب باشند و در صورت مشاهده شکارچیان مراتب را به محیط‌بانان این اداره اطلاع دهند.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟