کلاهبرداری با ترفند فروش کود کشاورزی در زنجان

به گزارش رکنا، محمدعلی آدینه لو در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی به‌هویت معلوم مبنی برکلاهبرداری از طریق یکی از سایت‌های تبلیغاتی، وی مدعی شد، از طریق آگهی درج شده در یکی از سایت‌های تبلیغاتی اقدام به خرید" کود کشاورزی" می‌نماید و پس از واریز پول به حساب فروشنده، گوشی خود را خاموش کرده و پاسخگوی تماس‌های وی نشده است. لذا ضمن تشکیل پرونده، موضوع تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا زنجان افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، نسبت به جلب وی اقدام و کلیه ادله‌های دیجیتالی متهم توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم پرونده در بازجویی‌‌های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک و ادله موجود به بزه ارتکابی معترف و بیان داشت از طریق یکی از سایت‌های تبلیغاتی، با درج آگهی دورغین با ترفند فروش کود کشاورزی، پس از جلب اعتماد مشتریان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از آنها دریافت کردم و پس از اخذ مبلغ فوق، تلفن همراه خود را خاموش می‌کردم.

سرهنگ آدینه‌لو در ادامه گفت: این متهم با اجاره کارت‌های بانکی افراد دیگر و معرفی آنها به قربانیان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود و بلافاصله با وجوه اخذ شده اقدام به خرید ارز و طلا می‌کرد تا هیچ ردپایی از خود باقی نماند.

وی با بیان اینکه سایت‌های خرید و فروش محل کلاهبرداران افراد سودجو شده است گفت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه و یا بیعانه حتماً کالا را رویت نمایند و مطمئن شوند که کالای خریداری شده وجود دارد و برای آنها ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟