به گزارش رکنا،شبکه خبری "ان دی تی وی" امروز با انتشار فیلمی در مورد این حادثه دلخراش به نقل از مقام های هندی گزارش داد: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که قطار ام ام تی اس با قطار کنگو اکسپرس که در ایستگاه متوقف بود برخورد کرد.

پیوش گویال وزیر ریل آهن هند از مقامات درخواست کرده است تا به مجروحان این حادثه کمک رسانی فوری شود. تاکنون مجروحان این حادثه به بیمارستان های محلی منتقل شده اند.

این چهارمین سانحه ریلی در هند در سال جاری است.ماه گذشته نیز بر اثر خروج پنج واگن قطار "نیو فراکا اکسپرس" در منطقه رابرالی در ایالت اوتار پرادش حداقل ۶ نفر از مسافران این قطار کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.

سال گذشته نیز بر اثر خروج قطار از ریل در ایالت اندرا پرادش دستکم ۳۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند. همچنین خروج قطار پتنا-ایندور در اواخر ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ از ریل 150 کشته و 200 مجروح برجای گذاشت.

شبکه راه آهن هند با 115 هزار کیلومتر خطوط ریلی و به عنوان یکی از بزرگترین شبکه ریلی جهان، هر سال به علت فرسودگی تجهیزات و قطارها، صدها نفر را به کام مرگ می کشاند.

براساس آمارهای منتشر شده ،هر روز 22 میلیون نفر و در سال حدود هشت میلیارد مسافر با خطوط به شدت فرسوده هند جابجا می شوند.

سازمان راه آهن هند از سال 2014 عملیات نوسازی خطوط ریلی و جایگزین قطارهای فرسوده را برای افزایش تعداد مسافران آغاز کرده است.

بزرگترین سانحه در راه آهن هنددر سال 2010 در ایالت بنگال غربی اتفاق افتاد که در این حادثه 148 نفر کشته شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟